Lokasi Kawan Adiq

Anda pelawat ke

Adiq Photo's Collection


.

All PICTURE COLLECTION

>>WANT LOOKING ANY PICTURE<<

-Link to My Picture Gellery-


Tuesday, August 12, 2008

12 August Bad day.....




Hari ini aku macam biasa lah datang office mcm biasa, sampai jerr dekat putra fuhhh orang ramai siot q sampai setengah jam … aku tunggu sampai 5 trin baru dapat naik …. rasa besok aku keluar lagi awal lah.. Aku rasa kelakar hari ini memang kelakar la sebab uncle yang slalu wat muke belagak tu rupanya satu tempat dgn aku so lepas jerr dia tengaok aku dia malu kot… aku wat muke belagak lak la…. Hemm orang belagak kena balas dgn belagak la baru dia tau heheheh… Aku rasa x sabar nak tunggu result interview tu … aku rasa aku memang tak lepas dah untuk jawatan tu… rasa tak puas hati la kalu tak dapat tengok result tu… maklumla 1st time interview dgn diaorg… semalam memang best aku borak dgn brother dari damansara tu…slalunya memang susah untuk umur dgn dia nak borak dengan aku… memang best la coz dia cite pengalam dia. Aku rasa sedikit sebanyak dapat juga aku ambil iktibar dari pengalaman dia. Sampai jerrr dekat office terus lupa semua2 tu coz fikirkan pasal kerja…. Mana tak risaunya diaorang cakap ada meeting ari inhh… aku mcm nak rak wat kerja… last2 oncall dia cakap meeting batal fuhhhhh selamat aku.. heheh aku rasa ni bukan ditempat selamat lagi aku kene siapkan juga coz next week kene submit semua kerja2 aku.. coz tender dah nak start la hehehe ni dah banyak yang aku buat… rasa semua ok lah… heheh… launch time ari nihh aku makan Mc D ni pun sebab kene temankan junior2 aku makan.. kalu x x derr masa aku nak makan Fast Food mcm nihhh… aku rasa rindu nak makan nasi la…. Launch time ashik makan bende-bende macam tu jerrr… rasa dah muak lak.. semua org cakap pasal kawin jerrr sekarang nihhh… aku rasa macam bosan jerr dengar… sampaikan junior aku pun nak ajak couple dia kerja dekat sini so aku punya pendapat lah better dia orang kene la duduk position yang betul dulu baru la ajak budak2 lain kan… apa pun aku just bagi tunjuk ajar la pada dia orang tuhhh.. coz dia orang tu pernah belajar dengan aku…. So tak heran la kan…. Minggu nihh aku rasa happy la coz semua member yang jarang-jarang contact aku tu semua dah contact balik… so aku kene jaga2 lahh nihh mesti ada problem nak jumpa2 aku nihhh… tak pun nak pinjam duit.. heheh ingat aku nihh ceti kerr ??? aku pun kopak gah hehehe… kopak tu orang cakap cukup la untuk aku enjoy-enjoy heheheh .. time sekar nihh la untuk aku enjoy-enjoy, biar puas-puas baru aku fikir untuk masa depan… heheheh… mby 6 year lagi untuk aku enjoy .. patu kene start strategi baru la… ini plan kedua dalam hidup tau…. Bukan kawin tapi untuk mulakan hidup baru lahh. Aku plan untuk beli kete , umah tapi tak tau lah mcm nerrr hehehe… aku dapat jerja baru inshallah la bleh sangat2 lahh hehehe… ok kerrr… minta2 macam tu kah yerrr heheheh….hemm pasal hutang aku tu mcm sial kan orang tu bg statement dia cakap aku ni kedekut… boleh terima ker dia pinjam dgn aku dia cakap aku kedekut… dah melampau la mcm nihhh… aku pun nak guna duit gakkk… kalu anak aku tak perr gak…nih paling aku benci sekali tolong org mcm sial dia balas balik.. aku doa dia bahagia la dgn apa yang dia buat nihh… boleh kata laki pompuan tu sama naik elok la dia org couple tunag dan kawin nanti ceti lak serang…. Aku pun ada hutang orang gak sampai 1000 pun ada tapi aku bayar balik, taknak la aku hutang2 orang mana tau kan kang mati kerrr ape kerrr susah nanti… aku pernah dengar orang marah pasal hutang tau dia cakap kalu org yang hutang dengan dia x sempat bayar dia pergi dekat kubur dia korek manyat tu dia kencing atas muka mayat tu …. Himmmm takut aku dengar arhhhhh… aku x sekejam tu tapi bayar la dia rasa hutang tu skit bayar la terus kalu rasa hutang tu banyak bayar la sikit2 bukan susah pun…. Aku slalu doakan kawan2 aku supaya senang dunia akhirat. Orang cakap jangan kedekut untuk berdoa untuk umat islam . Hari ni aku nak balik awal la nak pergi merayap la heheheh bosan la ashik kerja jerr ngantok dibuatnya. Nak la buka fikiran ni skit.. emm kalu lepak dekat dataran merdeka la best skit tgk kete kerrr tengak karenah orang ramai kerrr best juga tu… Last time aku lepak malam siap kene goda dengan Bohsia kot… ape lagi terus balik…. Hihhhhh takut aku tengak.. Dah la aku lepas main Bowling untuk sport club… ni pasal nak pergi Family day la under Penjara… Aku rasa lagi best aku pergi sana nanti.. jimat, makan pun dapat sape la tak nak… heheheh…rezeki katakan …

Emm ingat lagi pesan Abang Adi dia pernah cakap pada aku “...".U CANT GET THE BEST OF EVERYTHG."...” aku memang tak pernah lupa so aku kenelah terima bahawa dia sudah tiada… bukan apa dia banyak bagi semangat untuk aku tempuhi kehidupan yang bakal aku redahi ini. Aku dah banyak berubah kerana sebelum ini aku adalah seorang yang pendiam, pemalu dan macam-macamlah perkara yang negetif ini.. sekarang ni semua dah jadi positif heheheh… satu lagi jerr problem besar aku kalu jumpa orang yang besar-besar aku cepat rasa gemuruh la… aku rasa tak sampai tahap yang membimbangkan la just skit2 jerrr rasa tuhhh… keluar je office aku lepak2 dekat area dataran merdeka sampai2 je aku tgk dia orang dh ready stage utk merdeka day kot.... Sambil2 aku lihat panorama sekeliling ni aku teringat pasal org hutang aku ni, bukan aku nk bekira sangat pasal duit tu. Tapi aku x puas hati la dia ckp dia mampu bayar tapi sampai sekarang ni aku masih belum terima apa dari dia.. Td dia msg2 aku cakap dia mampu bayar semua tuh.... Org cakap kalu kaki kelentong tu kelentong juga... Siap hina lg nilai yg dia pinjam dari aku tu... Aku cukup menyampah dengan org mcm dia ni... Time susah nilai tu la yang bantu dia... Tu last aku tlg dia la... Memang la tak sampai seribu tapi tuhan cipta otak utk fikir, fikirlah mcm mana org yang beri dia pinjam tu... Dah la aku nak settel bg cepat2 sikit wat sakit kepala jer.... Besok adalah hari yang paling best aku rasa coz kita org start game badminton. Untuk bowling tu jeles lak aku tengok dia orang sibuk2 pasal nama group. Lagi pun bos aku pun tak join sebab ada hal... So macam ada janji lak aku dgn bos aku tu... Hehe nasib la dia wat hal dgn tunang dia kalu hal family day gak mampos la aku kene kutuk lah hehe... emm dalam kol 8 mcm tu aku gerak baik la penat tulll... balik mandi2 makan baru la relex.....

No comments: